REGULAMIN WYNAJMU APARTAMENTU
Będziemy Państwu bardzo wdzięczni za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.
Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Apartamentów Szepty Mazur i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji lub zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w Apartamentach. Dokonując w/w czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie Apartamentów Szepty Mazur. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Apartamentów Szepty Mazur pod adresem www.szeptymazur.pl, do wglądu u właściciela Apartamentów Szepty Mazur oraz w każdym apartamencie. Na potrzeby Regulaminu, Apartamenty Szepty Mazur są nazywane dalej “Firmą” bądź “Obiektem”.
- Dokonanie rezerwacji drogą mailową lub telefoniczną równoznaczne jest z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem partnerów Firmy, takich jak Booking.com lub Airbnb.com, Regulamin doręczany jest klientowi w formie umożliwiającej jego pobranie na trwały nośnik, najpóźniej w wiadomości powitalnej przesłanej bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji. Klienci, o których mowa powyżej w ust. 2, w przypadku niewyrażania zgody na związanie postanowieniami Regulaminu, upoważnieni są do odwołania rezerwacji w terminie 2 dni od dnia otrzymania łącza umożliwiającego zapoznanie się z Regulaminem. Brak odpowiedzi i nieodwołanie rezerwacji równoznaczne jest z akceptacją postanowień Regulaminu.
- Apartament wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba pobytu w apartamencie trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00 dnia następnego.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, gość powinien zgłosić obsłudze apartamentu z wyprzedzeniem. Będą one uwzględniane w miarę możliwości wynikającej z dostępności miejsc i dokonanych rezerwacji przez innych Klientów. Przedłużenie pobytu wiążę się z koniecznością uiszczenia opłaty dodatkowej obejmującej cenę pobytu za dodatkowe doby hotelowe.
- Firma zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w apartamencie w przypadku niedokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt.
- Zatrzymanie apartamentu po godzinie 15.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu o kolejną dobę hotelową. W przypadku gdy Gość opuści apartament do godziny 18.00, zostanie naliczona opłata w wysokości połowy opłaty za dobę hotelową.
- Klucze do apartamentu zostaną przekazane w dniu zameldowania przez obsługę w godzinach 8:00 – 18:00. W przypadku potrzeby przekazania kluczy poza w/w godzinami wymagany jest wcześniejszy kontakt i ustalenie tej kwestii z Firmą, z zastrzeżeniem pkt 11 poniżej.
- Do obowiązków Gościa należy oddanie kluczy do apartamentu obsłudze w dniu wymeldowania do godziny 15:00. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za powierzone mu klucze do apartamentu. Zagubienie klucza obciążane jest dodatkową opłatą w wysokości 100,00 zł za sztukę.
- Dokładny termin i godzina przyjazdu Gościa do apartamentu powinna zostać potwierdzona i zakomunikowana przez Gościa telefonicznie lub mailowo, najpóźniej na dzień przed przyjazdem, osobie odpowiedzialnej za rezerwację wskazanej przez Firmę. W przypadku braku możliwości dotarcia przez Gościa do apartamentu na umówioną godzinę Firma zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca przekazania kluczy.
- Zameldowanie po godzinie 24.00 jest opcjonalne i musi być każdorazowo potwierdzone przez Firmę. Gość zobowiązany jest poinformować Firmę o zameldowaniu po 24.00 z wyprzedzeniem 24-godzinnym. W przypadku braku takiej informacji zameldowanie może nie być możliwe, a rezerwacje może zostać odwołana z powodu niestawienia się gościa w ustalonym terminie rozpoczęcia najmu.
- Podczas zameldowania pobierana jest gotówką odpowiednia opłata klimatyczna (2,30 zł za osobę za dobę; stan na rok 2024).
- Do czynności zameldowania wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli dowód osobisty budzi wątpliwości osoby wyznaczonej do kontaktu z gościem, ma ona prawo poprosić o inny dokument potwierdzający tożsamość osoby meldowanej.
- Firma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa, który:
- nie posiada dowodu tożsamości lub nie chce okazać dowodu tożsamości,
- znajduje się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
- odnosi się wulgarnie do pracowników obiektu,
- stosuje groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu,
- odmawia zapłaty za pobyt lub obowiązkowe opłaty,
- odmawia dokonania preautoryzacji na karcie.
- Gość za zgodą Firmy może przenieść wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zawartej umowy na osobę trzecią, pod warunkiem przejęcia przez tę osobę wszelkich praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy.
- Gość w dniu zameldowania powinien zgłosić wszelkie ujawnione braki lub usterki znajdujące się w apartamencie.
- Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń (w formie co najmniej dokumentowej: sms, email etc.) co do stanu technicznego w dniu zameldowania do apartamentu, równoznaczne jest z przyjęciem, że apartament, jak i zawarte w nim sprzęty, został oddany do użytku w stanie niebudzącym uwag i zastrzeżeń gościa.
- Osoby niezameldowane w apartamencie mogą przebywać na terenie apartamentu w godzinach 7.00–19.00.
- Obsługa apartamentów ma prawo przerwać świadczenie usługi noclegowej, która została już opłacona w przypadku gdy Gość zakłóca porządek, przez co rozumie się:
– zakłócanie ciszy nocnej (22:00 – 6:00),
– rażący hałas o dowolnej porze (rozmowy, krzyki, używanie urządzeń audio),
– wandalizm i niszczenie mienia,
– niewłaściwe używanie alarmów,
– naruszanie prywatności innych Gości, obraźliwe, gorszące i agresywne zachowania w stosunku do innych Gości lub personelu,
– inne sytuacje niezgodne z zasadami współżycia społecznego,
pomimo zwrócenia mu uwagi przez obsługę wraz z poinformowaniem Gościa, że w przypadku kontynuowania zakłócania porządku Firma ma prawo do zakończenia świadczenia usług. Przerwanie pobytu gościa w takim przypadku nie stanowi podstawy do zwrotu należności wpłaconej za pobyt. - Gość ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody w apartamencie lub jego wyposażeniu oraz nieruchomości wspólnej, w tym w częściach wspólnych budynku, w którym położony jest apartament, jak i w lokalach sąsiadujących z apartamentem, niewynikające z normalnego użytkowania apartamentu, wyrządzone przez Klienta oraz przez osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił apartament do użytkowania lub przebywania w nim.
- Gość jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych Firmie oraz osobom trzecim zarówno w apartamencie jak i w nieruchomościach wspólnych, w tym w częściach wspólnych budynku, jak i lokalach sąsiednich, przez siebie oraz osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił apartament do użytkowania lub przebywania w nim. Gość zobowiązany jest do poinformowania Firmy lub osoby upoważnionej o wszelkich usterkach, zniszczeniach lub szkodzie wyrządzonej przez niego i osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił apartament do użytkowania lub przebywania w nim. Po zakończeniu pobytu Firma przedstawi Gościowi zestawienie ujawnionych szkód wraz z kwotą stanowiącą równowartość ich naprawienia. Zestawienie zostanie przesłane w ciągu 7 dni od zakończenia pobytu na adres e-mail podany przy dokonywaniu rezerwacji/listownie na adres korespondencyjny podany przy dokonywaniu rezerwacji.
- Tytułem zabezpieczenia wykonania zobowiązania, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Firma pobiera od Klienta, podczas wydawania kluczy do lokalu, kaucję w wysokości wskazaną przez Firmę w procesie dokonywania rezerwacji. Kaucja podlega zwolnieniu w ciągu 7 dni po opuszczeniu apartamentu, po potrąceniu równowartości szkód wyrządzonych przez Klienta oraz osoby, za które ponosi on odpowiedzialność na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących oraz ust. 19 i 20 powyżej.
- Potrącenie należności przez Firmę z kaucji nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
- Firma zastrzega sobie prawo do obciążenia karty Gościa kwotą odpowiadającą równowartości poniesionej szkody wynikającej z zestawienia, o którym mowa w ust. 21.
- Obsługa apartamentu ma prawo bez zezwolenia Gościa wchodzić do wynajętego apartamentu w przypadku powzięcia wiadomości o wystąpieniu jakichkolwiek zagrożeń dla bezpieczeństwa gości lub mienia,
- Liczba osób mających zamieszkać w apartamencie jest ograniczona do liczby zgłoszonej w procesie rezerwacji. Jeżeli Firma poweźmie informację o przebywaniu w apartamencie większej ilości osób, niż podana przy rezerwacji liczba Gości, Gość zobowiązuje się zapłacić karę umowną w wysokości 200 zł za każdą dodatkową osobę za dobę. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób w apartamencie w momencie meldowania Firma może również odmówić wydania kluczy.
- W naszym obiekcie nie oferujemy usług gastronomicznych – wszystkie nasze apartamenty posiadają w pełni wyposażone aneksy kuchenne.
- Firma akceptuje obecność zwierząt. Zwierzęta mogą przebywać na terenie apartamentów bez dodatkowych opłat. Warunkiem jest akceptacja Regulaminu pobytu zwierząt na terenie Apartamenty Szepty Mazur.
- Gość ponosi wszelką odpowiedzialność finansową i prawną za szkody wyrządzone przez zwierzę przebywające na terenie apartamentu.
- Właściciele psów i innych zwierząt są zobowiązani do sprzątania nieczystości pozostawionych przez nich na terenie apartamentów, przestrzeni wspólnych w budynku jak i w jego otoczeniu.
- W apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, wyrobów tytoniowych i innych używek. W przypadku niestosowania się do w/w zakazu Firma obciąży gościa kwotą w wysokości 500 zł każdy stwierdzony przypadek.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, kuchenek elektrycznych i gazowych, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń niestanowiących wyposażenia apartamentu. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty lub uszkodzenia wszelkich przedmiotów należących do Gości, w tym żywych zwierząt, pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności, innych rzeczy i przedmiotów wartościowych albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu ośrodka, czy poza miejscem wyznaczonym.
- Gość zobowiązany jest do przestrzegania zasad dobrego sąsiedztwa, zachowanie czystości w apartamencie oraz w obrębie zajmowanego budynku i utrzymywania wynajętego apartamentu w należytym stanie.
- W dniu wyjazdu Gość zobowiązany jest udostępnić Firmie wynajmowany apartament w celu skontrolowania jego stanu.
- Wcześniejszy wyjazd Gościa, z przyczyn niezależnych od Firmy, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenie.
- Firma zastrzega sobie prawo, w przypadkach nagłych usterek lub innych zdarzeń losowych, do skrócenia rezerwacji i zwrotu środków za niewykorzystane doby hotelowe.
- Firma nie odpowiada za niedogodności powstałe z przyczyn od niej niezależnych, w tym spowodowane działaniem siły wyższej (w tym wiatr, ogień, burza, powódź) lub za przerwy w dostawie mediów.
- Do kwestii nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Sądem właściwym dla rozwiązywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla siedziby Firmy.
- W przypadku wystąpienia różnic pomiędzy wykładnią wersji polskiej i angielskiej Regulaminu, obowiązującą wersją jest wersja sporządzona w języku polskim.