REGULAMIN WYNAJMU APARTAMENTU

Będziemy Państwu bardzo wdzięczni za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.

Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Apartamentów Szepty Mazur i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji lub zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w Apartamentach. Dokonując w/w czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.

Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie Apartamentów Szepty Mazur. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Apartamentów Szepty Mazur pod adresem www.szeptymazur.pl, do wglądu u właściciela Apartamentów Szepty Mazur oraz w każdym apartamencie. Na potrzeby Regulaminu, Apartamenty Szepty Mazur są nazywane dalej “Firmą” bądź “Obiektem”.

  1. Dokonanie rezerwacji drogą mailową lub telefoniczną równoznaczne jest z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem partnerów Firmy, takich jak Booking.com lub Airbnb.com, Regulamin doręczany jest klientowi w formie umożliwiającej jego pobranie na trwały nośnik, najpóźniej w wiadomości powitalnej przesłanej bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji. Klienci, o których mowa powyżej w ust. 2, w przypadku niewyrażania zgody na związanie postanowieniami Regulaminu, upoważnieni są do odwołania rezerwacji w terminie 2 dni od dnia otrzymania łącza umożliwiającego zapoznanie się z Regulaminem. Brak odpowiedzi i nieodwołanie rezerwacji równoznaczne jest z akceptacją postanowień Regulaminu.
  3. Apartament wynajmowany jest na doby hotelowe.
  4. Doba pobytu w apartamencie trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00 dnia następnego.
  5. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, gość powinien zgłosić obsłudze apartamentu z wyprzedzeniem. Będą one uwzględniane w miarę możliwości wynikającej z dostępności miejsc i dokonanych rezerwacji przez innych Klientów. Przedłużenie pobytu wiążę się z koniecznością uiszczenia opłaty dodatkowej obejmującej cenę pobytu za dodatkowe doby hotelowe.
  6. Firma zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w apartamencie w przypadku niedokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt.
  7. Zatrzymanie apartamentu po godzinie 15.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu o kolejną dobę hotelową. W przypadku gdy Gość opuści apartament do godziny 18.00, zostanie naliczona opłata w wysokości połowy opłaty za dobę hotelową. 
  8. Klucze do apartamentu zostaną przekazane w dniu zameldowania przez obsługę w godzinach 8:00 – 18:00. W przypadku potrzeby przekazania kluczy poza w/w godzinami wymagany jest wcześniejszy kontakt i ustalenie tej kwestii z Firmą, z zastrzeżeniem pkt 11 poniżej.
  9. Do obowiązków Gościa należy oddanie kluczy do apartamentu obsłudze w dniu wymeldowania do godziny 15:00. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za powierzone mu klucze do apartamentu. Zagubienie klucza obciążane jest dodatkową opłatą w wysokości 100,00 zł za sztukę.
  10. Dokładny termin i godzina przyjazdu Gościa do apartamentu powinna zostać potwierdzona i zakomunikowana przez Gościa telefonicznie lub mailowo, najpóźniej na dzień przed przyjazdem, osobie odpowiedzialnej za rezerwację wskazanej przez Firmę. W przypadku braku możliwości dotarcia przez Gościa do apartamentu na umówioną godzinę Firma zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca przekazania kluczy.
  11. Zameldowanie po godzinie 24.00 jest opcjonalne i musi być każdorazowo potwierdzone przez Firmę. Gość zobowiązany jest poinformować Firmę o zameldowaniu po 24.00 z wyprzedzeniem 24-godzinnym. W przypadku braku takiej informacji zameldowanie może nie być możliwe, a rezerwacje może zostać odwołana z powodu niestawienia się gościa w ustalonym terminie rozpoczęcia najmu.
  12. Podczas zameldowania pobierana jest gotówką odpowiednia opłata klimatyczna (2,30 zł za osobę za dobę; stan na rok 2024).
  13. Do czynności zameldowania wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli dowód osobisty budzi wątpliwości osoby wyznaczonej do kontaktu z gościem, ma ona prawo poprosić o inny dokument potwierdzający tożsamość osoby meldowanej.
  14. Firma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa, który:
    1. nie posiada dowodu tożsamości lub nie chce okazać dowodu tożsamości,
    2. znajduje się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
    3. odnosi się wulgarnie do pracowników obiektu,
    4. stosuje groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu,
    5. odmawia zapłaty za pobyt lub obowiązkowe opłaty,
    6. odmawia dokonania preautoryzacji na karcie.
  15. Gość za zgodą Firmy może przenieść wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zawartej umowy na osobę trzecią, pod warunkiem przejęcia przez tę osobę wszelkich praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy.
  16. Gość w dniu zameldowania powinien zgłosić wszelkie ujawnione braki lub usterki znajdujące się w apartamencie.
  17. Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń (w formie co najmniej dokumentowej: sms, email etc.) co do stanu technicznego w dniu zameldowania do apartamentu, równoznaczne jest z przyjęciem, że apartament, jak i zawarte w nim sprzęty, został oddany do użytku w stanie niebudzącym uwag i zastrzeżeń gościa.
  18. Osoby niezameldowane w apartamencie mogą przebywać na terenie apartamentu w godzinach 7.00–19.00.
  19. Obsługa apartamentów ma prawo przerwać świadczenie usługi noclegowej, która została już opłacona w przypadku gdy Gość zakłóca porządek, przez co rozumie się:
    – zakłócanie ciszy nocnej (22:00 – 6:00),
    – rażący hałas o dowolnej porze (rozmowy, krzyki, używanie urządzeń audio),
    – wandalizm i niszczenie mienia,
    – niewłaściwe używanie alarmów,
    – naruszanie prywatności innych Gości, obraźliwe, gorszące i agresywne zachowania w stosunku do innych Gości lub personelu,
    – inne sytuacje niezgodne z zasadami współżycia społecznego,
    pomimo zwrócenia mu uwagi przez obsługę wraz z poinformowaniem Gościa, że w przypadku kontynuowania zakłócania porządku Firma ma prawo do zakończenia świadczenia usług. Przerwanie pobytu gościa w takim przypadku nie stanowi podstawy do zwrotu należności wpłaconej za pobyt.
  20. Gość ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody w apartamencie lub jego wyposażeniu oraz nieruchomości wspólnej, w tym w częściach wspólnych budynku, w którym położony jest apartament, jak i w lokalach sąsiadujących z apartamentem, niewynikające z normalnego użytkowania apartamentu, wyrządzone przez Klienta oraz przez osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił apartament do użytkowania lub przebywania w nim.
  21. Gość jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych Firmie oraz osobom trzecim zarówno w apartamencie jak i w nieruchomościach wspólnych, w tym w częściach wspólnych budynku, jak i lokalach sąsiednich, przez siebie oraz osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił apartament do użytkowania lub przebywania w nim. Gość zobowiązany jest do poinformowania Firmy lub osoby upoważnionej o wszelkich usterkach, zniszczeniach lub szkodzie wyrządzonej przez niego i osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił apartament do użytkowania lub przebywania w nim. Po zakończeniu pobytu Firma przedstawi Gościowi zestawienie ujawnionych szkód wraz z kwotą stanowiącą równowartość ich naprawienia. Zestawienie zostanie przesłane w ciągu 7 dni od zakończenia pobytu na adres e-mail podany przy dokonywaniu rezerwacji/listownie na adres korespondencyjny podany przy dokonywaniu rezerwacji.
  22. Tytułem zabezpieczenia wykonania zobowiązania, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Firma pobiera od Klienta, podczas wydawania kluczy do lokalu, kaucję w wysokości wskazaną przez Firmę w procesie dokonywania rezerwacji. Kaucja podlega zwolnieniu w ciągu 7 dni po opuszczeniu apartamentu, po potrąceniu równowartości szkód wyrządzonych przez Klienta oraz osoby, za które ponosi on odpowiedzialność na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących oraz ust. 19 i 20 powyżej.
  23. Potrącenie należności przez Firmę z kaucji nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
  24. Firma zastrzega sobie prawo do obciążenia karty Gościa kwotą odpowiadającą równowartości poniesionej szkody wynikającej z zestawienia, o którym mowa w ust. 21.
  25. Obsługa apartamentu ma prawo bez zezwolenia Gościa wchodzić do wynajętego apartamentu w przypadku powzięcia wiadomości o wystąpieniu jakichkolwiek zagrożeń dla bezpieczeństwa gości lub mienia,
  26. Liczba osób mających zamieszkać w apartamencie jest ograniczona do liczby zgłoszonej w procesie rezerwacji. Jeżeli Firma poweźmie informację o przebywaniu w apartamencie większej ilości osób, niż podana przy rezerwacji liczba Gości, Gość zobowiązuje się zapłacić karę umowną w wysokości 200 zł za każdą dodatkową osobę za dobę. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób w apartamencie w momencie meldowania Firma może również odmówić wydania kluczy.
  27. W naszym obiekcie nie oferujemy usług gastronomicznych – wszystkie nasze apartamenty posiadają w pełni wyposażone aneksy kuchenne.
  28. Firma akceptuje obecność zwierząt. Zwierzęta mogą przebywać na terenie apartamentów bez dodatkowych opłat. Warunkiem jest akceptacja Regulaminu pobytu zwierząt na terenie Apartamenty Szepty Mazur.
  29. Gość ponosi wszelką odpowiedzialność finansową i prawną za szkody wyrządzone przez zwierzę przebywające na terenie apartamentu.
  30. Właściciele psów i innych zwierząt są zobowiązani do sprzątania nieczystości pozostawionych przez nich na terenie apartamentów, przestrzeni wspólnych w budynku jak i w jego otoczeniu.
  31. W apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, wyrobów tytoniowych i innych używek. W przypadku niestosowania się do w/w zakazu Firma obciąży gościa kwotą w wysokości 500 zł każdy stwierdzony przypadek.
  32. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, kuchenek elektrycznych i gazowych, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń niestanowiących wyposażenia apartamentu. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
  33. Firma nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty lub uszkodzenia wszelkich przedmiotów należących do Gości, w tym żywych zwierząt, pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności, innych rzeczy i przedmiotów wartościowych albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną.
  34. Firma nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu ośrodka, czy poza miejscem wyznaczonym.
  35. Gość zobowiązany jest do przestrzegania zasad dobrego sąsiedztwa, zachowanie czystości w apartamencie oraz w obrębie zajmowanego budynku i utrzymywania wynajętego apartamentu w należytym stanie.
  36. W dniu wyjazdu Gość zobowiązany jest udostępnić Firmie wynajmowany apartament w celu skontrolowania jego stanu.
  37. Wcześniejszy wyjazd Gościa, z przyczyn niezależnych od Firmy, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenie.
  38. Firma zastrzega sobie prawo, w przypadkach nagłych usterek lub innych zdarzeń losowych, do skrócenia rezerwacji i zwrotu środków za niewykorzystane doby hotelowe.
  39. Firma nie odpowiada za niedogodności powstałe z przyczyn od niej niezależnych, w tym spowodowane działaniem siły wyższej (w tym wiatr, ogień, burza, powódź) lub za przerwy w dostawie mediów.
  40. Do kwestii nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  41. Sądem właściwym dla rozwiązywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla siedziby Firmy.
  42. W przypadku wystąpienia różnic pomiędzy wykładnią wersji polskiej i angielskiej Regulaminu, obowiązującą wersją jest wersja sporządzona w języku polskim.
Scroll to Top